NatalieAccord

Alla inlägg under februari 2012

Av Natalie Accord - 28 februari 2012 23:32

Äntligen är mitt första reportge färdigskrivet. Tema: sociala medier. Efter en rad missnöjen lyckades jag slutligen få ihop en hyfsat lyckad text. Jag kan inte vara annat än nöjd. Till och med Ellen tyckte den var bra (tack än en gång vännen, för att du svararde på alla mina frågor) så nu återstår bara den slutliga domen. Nervöst.


Det var så lagom kul när jag, efter att tillslut gett mig fan på att ta tag i reportaget, insåg att jag lämnat mina anteckningar från intervjun i skolan. Som är låst hela veckan. Nämnde jag att deadline är på fredag? Jag kände att jag var berättigad att få lite lätt panik. Men sån tur var kunde jag få Ellens ljudinspelning av intervjun, så det hela worked out quite well, måste jag säga.


Nej, nu ska jag se till att få lite skönhetssömn. Jag ska trots allt till The Big City (aka Stockholm) imorgon. Måste se någorlunda fräsch ut.


Natti natti!



Jag, när jag är som bäst. Eller? 

Av Natalie Accord - 27 februari 2012 20:05

Att få sportlov har nog aldrig varit så skönt som det här året. Jag och min syster har suttit i föräldrarnas säng precis hela dagen och tittat på Bones (hur klarade vi oss innan DVD-boxarna kom in i våra liv?) på den nya platt-teven i deras sovrum. Och ja, det är en upplevelse, då vardagsrummet fortfarande har en prima tjockteve inneboende.


Inte nog med det så har vi ätit både frukost och middag i sängen. Inte helt fel, må jag säga. Jag önskar att alla dagar kunde vara såhär. Att jag kunde slappa hela dagen, äta Isas hembakade tårta med jappfluff i sängen och titta på TV tills mina ögon är mer än fyrkantiga. Men framför allt att jag kunde vakna varje morgon och känna att jag inte har något jag måste göra. Visst, plikter ger en motivation att gå upp på morgonen, men den senaste tiden har dessa plikter halvt stressat ihjäl mig.


Så nu ska jag chilla utan dess like. Det har jag förtjänat.

Av Natalie Accord - 25 februari 2012 13:40

Det börjar bli mer och mer påtagligt att en ny tidsperiod i mitt liv har tagit form. Hör här bara: igår pratade vi i skolan om lappen med valbara kurser som vi måste ta hem för att vår målsman ska skriva under den. Guess what, jag kunde skriva på den själv, på plats. Ovanlig känsla, måste jag säga. Men något som känns ännu skummare är att jag faktiskt tog bilen ner till stan idag. Hm, jag gör alla de här vuxna sakerna, men inte känner jag mig ett dugg äldre för det. 


Men nu ska här ordnas för fest! Okej, det lät stort - det är det inte. Några kompisar kommer hit och äter tacos, så jag måste dra fram bord och dammsuga. Förberedelse och städning är tyvärr de allra mest oglamorösa sidorna av att ha en fest. Det hade varit bra praktiskt om jag bara hade kunnat knäppa med fingrarna för att allt skulle bli klart.


Men tyvärr heter jag inte Harry Potter eller Hermione Granger, så jag måste fixa det själv. Eller ja, pappa måste fixa det, hehe. Fast jag borde gå och hjälpa till.


Hej svejs!

Av Natalie Accord - 23 februari 2012 22:15

Så jag tog mig igenom dagen och fick, trots en hel del tvivel från min sida, tillslut mitt körkort.

Är oerhört och otroligt stolt över mig själv!


Nu ska jag sova så att jag orkar upp till en 08:30 till 16:00 dag imorron. Usch.

Men med min sinnesstämning som den är nu skulle jag nog kunna springa till Kina utan att klaga.


Godnatt kära värld

Av Natalie Accord - 23 februari 2012 11:08

Jag tror jag aldrig varit såhär nervös i hela mitt liv. Inte ens på simtävlingarna, då det kände som om jag skulle spy upp mina inälvor, var jag såhär nervös. Jag antar att endast körkortsångest kan framkalla den här känslan...


Kom precis hem från Falun där jag spikade mitt teorirpov (YEEY) och sitter nu och väntar på min avrättning aka uppkörningen. Usch. Nej, nu ska jag föröka slappna av och tänka att det faktiskt inte är hela världen, att det bara är ett dumt litet körkort som jag egentligen inte kommer ha någon användning av... Eller nåt.


För att föra tankarna till lite trevligare ämnen kan jag berätta att jag hade min första konsert med orkestern igår. Väldigt roligt. Jag hade en av mina bästa stunder där på scenen i min blå skjorta och flöjten i högsta hugg.


Nu ska jag försöka äta någonting så att jag inte svimmar framför ratten och accidentally kör över någon stackars fotgängare.


Hare bra and wish me luck!


 

En fin liten bild på enblemet på min skjorta

Av Natalie Accord - 21 februari 2012 20:27

Har just satt i mig en alldeles för stor laddning fullkornspannkakor (har ni hört något så dumt?) med min far och min syster. När mamma är borta dansar vi på borden, haha. Tror faktiskt inte att mamma har stekt pannkakor sedan 90-talet...


Var på mitt tredje möte på NLT idag, och nu tyckte de nog att det var dags att jag faktiskt bidrog med någonting, för det slutade med att jag tog på mig att skriva huvudreportaget till nästa UNG-uppslag. Hjälp. Men lyckades övertyga Ellen att hjälpa mig - hennes erfarenhet kommer nog komma väl till användning. Måste erkänna att jag faktiskt är lite rädd för att de ska redigera om hela mitt reportage om jag väl lyckas få ihop något. För det skulle nog knäcka mig lite, hehe.


De på Kanal 5 är riktiga genier måste jag säga, jag fullkomligen älskar deras Sitcom-tisdagar. Att efter en lång (jaja, snarare sen dag i skolan), flöjtlektion och hemmaplugg känns det underbart att få krypa ner i soffan och titta på The Big Bang Theory (vilken btw måste bara den bästa komediserie som någonsin skapats) och Suburgatory. Mys på hög nivå.


Bjuder på en bild på gänget i TBBT. Vet ärligt talat inte hur jag skulle klara mig utan dem.


 

Av Natalie Accord - 20 februari 2012 19:27

För  tre timmar sedan blev jag myndig. Känner mig aningen besviken, trodde nästan att jag skulle få en ny syn på livet med fyrverkierier i bakgrunden och ett stort leende på läpparna.


Dock hände inte detta, tyvärr.


Istället fick jag sluta klockan elva (efter att lite slött suttit i datasalen och skrivit lite om ordspråk), titta på True Blood i några timmar, bege mig iväg till bästa Isabel för att mysa med tjejerna, för att sedan komma hem till mammas hemlagade mat och en liten hög med presenter. Helt klart mer än godkänt.


Jag fruktade faktiskt att min dag skulle bli bergavd under skolarbete och stress över körkortet, men jag måste säga att jag lyckades rätt bra med att hålla mig borta från allt det jobbiga. I slutändan blev det ändå en väldigt bra dag.

Av Natalie Accord - 19 februari 2012 17:31

Min helg har nästan enbart bestått av pluggande, och ändå har jag inte hunnit klart med allt jag hade tänkt jag skulle göra. Helt värdelöst.


För att toppa helgen måste jag nu städa mitt rum innan jag återvänder till pluggandet. Suck.


Det är som om våra lärare bestämt sig för att försöka förstöra våra liv. Läxor och massiva uppgifter tar numera upp tid varenda dag, något som jag är väldigt ovan vid. Jag slår vad om att de finns de som har det värre, men jag sitter ständigt och håller tummarna för att detta ska få ett slut så jag får lite tid över att göra ingenting.


Well, well, det är väl bara att knega på så jag får morgondagen fri från trökgöra. Det är ju inte varje dag man fyller arton.

Presentation


Tjo!
Jag är en tjej på 18 år som bor i lilla Ludvika i Dalarna. Kikar du in på min blogg kommer du kunna läsa om lite allt möjligt skräp som händer i mitt liv.
Hoppas det smakar!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
<<<
Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards