NatalieAccord

Direktlänk till inlägg 25 september 2012

En seg tisdag full av guldklimpar

Av Natalie Accord - 25 september 2012 20:22


Här sitter jag och försöker att inte vara avundsjuk på den nya expansionen till World of Warcraft. Det går sådär. Så istället kan jag kanske berätta lite om dagens guldklimpar?


Estetisk verksamhet. Så jäkla kul det var. Det gick framåt och jag behövde inte sitta och spela ackorden till Another Day in Paradise femtioelvatusen gånger medan resten av klassen stod i ett hörn och mumlade fram texten för att det var för omöjligt att sjunga i den jobbiga tonarten. Jag lider med dem. Ensemble ska det va'!


Vad mer? Jo jag och Ellinor hade en klockren spelning idag. Nåväl, klockren fram tills dess att mitt mikrofonstativ bestämde sig för att börja jävlas. Har du någonsin känt paniken som uppstår när du inser att mikrofonen glider längre och längre ner, så att du tillslut måste stå alldeles kutryggig och böja dig över mikrofonen för att publiken ska höra din sång över huvud taget? Hah, det är kul... Eftersom jag spelade gitarr kunde jag inte rätta till stativet själv, så jag försökte skicka telepatiska meddelanden till Ellinor som stod och sjöng för fullt bredvid mig. Det gick mindre bra, så i ett desperat ögonblick fick jag helt enkelt använda hakan för att buffa upp mikrofonen. Det måste sett så sjukt jävla roligt ut, men vad gör man inte för konsten? Nämnde jag att jag under allt detta faktiskt fortsatte kompa felfritt? Jag är stolt. Dock började både jag och Ellinor asgarva precis innan vi skulle ta de sista tonerna, för då gav mitt stativ helt med sig och mikrofonen sjönk ned i knähöjd. Även publiken skrattade gott. Det blev en lyckad spelning, helt enkelt.


Sedan var det dags för tidningsmöte, och jag blev ytterligare lite varm i hjärtat när Henrik sa att han tyckte mitt reportage var bra och att jag hade ett bra språk. Yes! Eftersom det var det första reportaget jag lagt upp och skrivit helt själv kändes det mer än bra, och efter att ha fått lite tips känns det som att jag inte behöver vara toknervös nästa gång jag ska skicka in ett reportage. Vadå osäker liksom? Host.


Åh, jag fick just ett meddelande från andra sidan. I dessa dagar är de ytterst sällsynta, så jag roffar åt mig den tid jag får. Jaja, jag har visserligen blivit lovad en redig kompensation för den här dagarna av frustration, men...Vänta, mm, just det, det har jag ju. Så jag ska sluta gnälla.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalie Accord - 14 januari 2013 17:27

  Idag känner jag mig produktiv, förstår ni. Problemet är bara att jag måste använda all min energi till att hålla mig produktiv, så jag orkar ändå inte utföra något. Förutom detta svamliga inlägg då.   Värst är det med naturkunskapsuppgiften, ...

Av Natalie Accord - 8 januari 2013 21:34

  Jag inser inte hur mycket jag saknar mina fellow classmates tills jag träffar dem.   Som ni kanske märkt är min inställning till skolstarten inte den mest muntra, och inte blev den bättre när jag pallrade mig upp klockan halv sju för att gå t...

Av Natalie Accord - 7 januari 2013 21:25

  Jullovet börjar närma sig sitt slut. Mitt sista jullov. Jag blir nästan lite gråtmild.   Så har jag gjort det bästa av det? Jag har spenderat större delen av det med Jonatan och några kvällar av det med mina vänner. Jag har simmat (jag trodde...

Av Natalie Accord - 2 januari 2013 14:20

  Hallå där, kära bloggläsare!   Jag lovade att jag skulle börja blogga igen efter nyår. Så nu gör jag det. Med nya krafter och allt det där. Jag lovar att jag inte ska göra er (fortfarande trogna följeslagare) besvikna. Det må låta som en klys...

Av Natalie Accord - 1 oktober 2012 17:47

Det är den hårda sanningen. Eller så överdriver jag igen. Det är jag kung på. I alla fall, jag lovade mig själv (och mina vänner med, för den delen) att jag inte skulle bli en sån där tjej som går helt upp i sig själv bara för att hon är kär...

Ovido - Quiz & Flashcards