NatalieAccord

Alla inlägg under maj 2012

Av Natalie Accord - 31 maj 2012 15:21


   Vill ni se hur den här näst sista, oerhört spännande av innehållet att döma, veckan av terminen sett och kommer se ut? Okej, here we go:


Måndag: Litterär Gestaltning. Jag gjorde en fancy framsida till vårt samlingshäfte och lyssnade när Maria läste högt ur Här ligger jag och blöder och fick hemska rysningar då hela början av boken handlar om hur huvudpersonen sågar av sig tummen. Jag grävde samma dag fram min systers upplaga av boken och slukade den på en dag. Den var verkligen jättebra.


Tisdag: Stressade till skolan, men hann lyckligtvis fram i tid för en föreläsning med författaren som skrivit Här ligger jag och blöder. Knåpade sedan ihop några halvtaskiga svar på frågorna till Of Mice and Men som vi läste för evigheter sedan. Jag hoppas på ett MVG i Engelska B ska ni veta.


Onsdag: Gokart och marschträning + pizza med systers klarinettkvartett. Jag var den lite utmobbade blockflöjtisten, men det var mysigt.


Torsdag: Ledig hela dagen...


Fredag: Spanska direkt på morgonen och sedan ett sjuhelsikes flängande runt hela stan. Det är ju liksom bal. Jag känner mig nervös över Amandas hår (som jag, ickefrisören ska fixa...hjälp), men vi har haft tre genrep så det finns egentligen inte så mycket mer att göra. Hennes tillit är i alla fall skrämmande och jag hoppas att hon inte kommer vilja slå mig med plattången i ansiktet när vi är klara. Nå, man kan som sagt alltid hoppas.


Nu ska jag kila iväg (med bilen, brum brum) ned på stan och spela för människor i gallerian. Hoj!

Av Natalie Accord - 31 maj 2012 07:45


~ Någon du tycker är väldigt snäll ~


 


Snällheten själv personifieras i Sanna Astemark.


Av Natalie Accord - 30 maj 2012 23:01


Om det inte vore för hjälmen som satt hårt nedtryckt på huvudet hade det kanske svischat mer.


 


Idag har vi åkt gokart på idrotten. Det var verkligen så jäkla kul! Det gick bra mycket bättre än jag förväntat mig, och det var kul att hänga med klassisarna. Sist jag åkte gokart var jag försiktig och bara mesade mig runt hela banan, men den här gången vågade jag lite mer och bara susade fram. Det kan visserligen ha haft lite med tävlingmänniskan inom mig att göra, men det är en annan historia. Jag lyckades i alla fall komma trea bland tjejerna, vilket jag var lika förvånad över som Gideon. Jag lovar, han var bergssäker på att jag skulle komma sist, så det kändes lite härligt att triumferande trycka upp min medalj i ansiktet på honom, skämt åsido. Själv vann han killarnas tävling med en bruten arm, så jag ska egentligen inte säga något, haha. Kul var det i alla fall.


 


Mina fina klassisar och jag på gokart-banan. SP10B är rätt bra ibland.


 


The fantastic four. Jag måste erkänna att det inte alltid är en fördel att vara kort, jag ser ut som en smärre pyssling bredvid mina långa vänner (som egentligen inte är så långa, men alla ser fan långa ut bredvid mig). Inte för att den bylsiga skyddsdressen gör mig vidare rättvisa (medium, medium, medium), men ändå.

Av Natalie Accord - 30 maj 2012 16:45


~ Någon i din släkt ~


 


Jag har insett att jag knappt har några bilder alls på mina släktingar. Åtminstone inga bra... Så här är en (visserligen jättesöt) bild på mina fina kusiner, tyvärr då tagen med mina usla mobilkamera á la 2008. Utvecklingen har verkligen gått framåt.

Av Natalie Accord - 29 maj 2012 16:45


 ~ En person du saknar ~


 


Ladies and gentlemen, på denna bild ser ni Linda, en riktig glädjespridare. Hon är också i USA (alla mina vänner drar till USA, förstår ni) så jag har inte träffat henne heller sen i juli förra året. I miss U, guurl!

Av Natalie Accord - 28 maj 2012 21:22


Jag kämpade på som bara jag kan göra och lyckades producera ett halvbra (det spelar väl för fan ingen roll) mini-projekt som jag skickade in för exakt två minuter sen.


JAG ÄR LYCKLIG! Det sista arbetet är nu inlämnat och jag kan dö lycklig. Kanske inte riktigt, men nu kan jag göra precis vad jag vill utan att behöva ha det minsta dåligt samvete över skolarbeten som vill bli gjorda. HAHA. Jag skrattade just till lite töntigt av glädje. Jag är till och med så glad att jag bestämde mig för att sätta på mina gamla JB-album och bara njuta. Ni inser inte vilken nostalgi dessa album bär på, men de gör mig glad i alla fall - hur töntiga Jonasbröderna än må vara.


Nu ska jag spendera lite kvalitetstid med min kanin. För att jag är fri och för att han förtjänar det.


Sommarlov, var god att äntra scenen. You're up.

Av Natalie Accord - 28 maj 2012 17:45


~ En bild du aldrig lagt upp ~


 


Jag och syster hade lite kul med finesserna på min webcam för några evigheter sen. 'Nuff said.

Av Natalie Accord - 28 maj 2012 16:38


Tittar på himlen. Solen lyser som om den aldrig gjort nåt annat. Det skulle ju bli dåligt väder idag!


Den enda anledningen till att jag faktiskt ville ha dåligt väder idag, var för att jag skulle tvingas stanna inomhus och göra mitt engelskaprojekt (som btw är tre dagar försenat redan). Men icke. Imorse och under hela skoldagen var det allmänt blä och kallt ute, men nu när jag måste slå mig ned vid datorn är det varmt och soligt ute. Nu finns det inga ursäkter kvar. Jag måste skriva på det jäkla projektet.


FML.

Ovido - Quiz & Flashcards